Visie in de onderbouw

Het onderwijs aan jonge kinderen vraagt visie. In een bijeenkomst komen we tot een visie op onderwijs aan het jonge kind.

Wat is nu onze manier van werken? Wat is de visie op het leren van het jonge kind? hoe geven we dit nu vorm? Allemaal belangrijke vragen die bepalend zijn voor het onderwijs aan jonge kinderen.

In een dagdeel bespreken we de visie op het jonge kind op jouw school. Doormiddel van het curriculair spinnenweb-spel jonge kind gaan jullie met elkaar in gesprek over negen curriculaire vragen:

  1. Waartoe spelen en leren jonge kinderen?
  2. Waarover gaat het spelen en leren van jonge kinderen?
  3. Hoe laat je jonge kinderen spelen en leren?
  4. Hoe begeleid je het spelen en leren van jonge kinderen?
  5. Waarmee laat je jonge kinderen spelen en leren?
  6. Met wie spelen en leren jonge kinderen?
  7. Hoe ziet de speel- en leeromgeving van jonge kinderen er uit?
  8. Hoe verdeel je de tijd bij het spelen en leren van jonge kinderen?
  9. Hoe volg je de ontwikkeling van jonge kinderen?

Aan de hand van stellingen lopen we de negen draden van dit spinnenweb af.

Aan het einde van de middag hebben we een 1e opzet van de visie op het werken met het jonge kind op jullie school.

Neem voor meer informatie contact met mij op.

Diagram visie onderbouw

Meer weten?

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Remko Appel.

E-mailadres:

info@r-appel.nl

Telefoonnummer:

06 5477 4817